Casa Lobo

Priser

Rejsevejledning & billeje

Kontakt

På denne side kan du læse nyheder om vores drømmevilla, Casa Lobo, og du kan også læse lidt om ændringer eller oplevelser i lokalområdet. Måske I på denne side også kan finde inspiration til ture i Andalusien?

2021:

Så har vi langt om længe fået nye vinduer i stuen. Så nu kan vi glæde os over 5 store panoramavinduer med termoglas - og vi har fået malet og isat flotte marmorplader under de store vinduer.

Desuden har vores spa fået et nyt cover - det ødelægges i løbet af årene, men med vores gode nabos hjælp lykkedes det at finde en spansk reparatør i en naboby.

2020:

Vi har i år fået installeret et afkalkningsanlæg, så det ikke længere er nødvendigt at tilsætte antikalktabletter til vaskemaskinen. Det betyder samtidig, at vi ikke mere har kalkaflejringer i kaffemaskine m.v.

Samtidig har vi i køkkenet fået installeret et anlæg med kulfiltre, så vi nu kan tappe vand til brug i husholdningen direkte fra vandhanen. Det sparer os for at slæbe de store tunge vanddunke hjem

2019:

Vi har fået en sovesofa sat på det ene af vores soveværelser, så det fremover er muligt at sove 4 personer i dette værelse.

2018:

Vores urbanizacion har i år brugt ganske mange penge på en renovering af vejen til Costa Aguilera Mar. Så vi kan nu nyde synet af et smukt gammelt oliventræ og flot beplantning langs hele vejen - og vores lejere kan se skiltet fra vejen N340.

I årets løb har vi været så heldige at tilbringe længere perioder i Salobreña, og det har vi nydt meget. Det har betydet, at vi året igennem har haft mange familiebesøg.

Vores børn, svigerbørn og børnebørn har været på besøg flere gange og i november var Molly på 3 måneder med på sin første tur til Casa Lobo. Så der var barselsorlov i poolen for hendes forældre og Osvald.

Samtidig har vi haft mulighed for mange ture rundt i Andalusien - og I får et par billeder fra nogle af de byer og steder, vi har besøgt i årets sidste måneder.

For alle stederne gælder, at det faktisk er muligt at besøge dem på en dagstur, hvis man starter tidligt fra Casa Lobo og vender sent hjem.

Sevilla var et af de meget smukke steder, vi fik besøgt. Det var en stor oplevelse.

Plaza de España

Smukke pladser, dejlige parker, lækker tapas og så selvfølgelig de store turistattraktioner Alcazar de Sevilla, Catedral de Sevilla og Plaza de Espana.

Alcazar de Sevilla

Vi boede i det gamle kvarter og dermed i gå-afstand til alle de spændende steder. Tre overnatninger blev det til i Sevilla i denne omgang - men vi vender tilbage.....

Cordoba var næste by, der skulle besøges. Også det blev en herlig tur, men med kun en enkelt overnatning denne gang.

Roman Bridge

Vi fik vi set den store, imponerende katedral og Moské (Mezquita de Cordoba), Alcazar de los Reyes og det smukke Palacio De Viana med de 12 meget forskellige, men alle smukke gårdhaver.

Mezquita de Cordoba

Palacio de Viana

Endelig fik vi også lavet en dagstur for at prøve aat gå én af de nye store seværdigheder i Andalusien, nemlig Caminito del Rey.

Så på en smuk novemberdag blev vi en stor oplevelse rigere i et meget betagende bjerglandskab, hvor det i dag er muligt at gå den tidligere meget farlige rute på nyrenoverede gangstier - dog fortsat med meget langt ned! Men turen kan bestemt anbefales.

Vel hjemme igen var der havearbejde, der skulle laves. Jeg plantede om i vores patio, med  stikkende kaktus og Mogens gik i gang med et stort projekt med at lave en ny dør til vores garage. Den bliver dog først færdig efter nytår.

2017:

Juli: Vi har fået tilsendt et meget flot stemnings billede fra et par, som i år besøgte Casa Lobo for anden gang. Billedet er så flot, at vi synes, det skal vises her....

Er det ikke et lækkert aftenbillede fra terrassen?

Juni: Der er gang i byggeplanerne på stranden i Salobreña. Øst for La Caleta bliver stranden udvidet, og der planlægges opførelse af mindre hoteller. Det bliver spændende at følge.

.....og det kan vi gøre fra vores egen skønne sted.

Sct. Hans i Salobreña var en særlig oplevelse. Optog, glade mennesker og midnatsbadning i Middelhavet hører til de spanske traditioner på "Noche de St. Juan". Og kl. 24 var der festfyrværkeri!

Og om dagen var der mange mennesker på stranden - men først efter arbejdstid, for det er spanier og ikke så meget turister på den lokale strand.

Månedens indkøb: en ny vaskemaskine til Casa Lobo.

Maj: Indkøb af nye havemøbler - 4 nye solsenge og nye stole til terrassen. Og vores lille praktiske Citroen Pluriel er nyttig, når der skal transporteres ting til huset.

2016:

November: I år har vi rigtig investeret i renovering af vores garage og den sjældent benyttede carport. I den står nu vores lille spanske bil.

Begge har fået nye, elektriske porte og flot flisegulv. Det betyder, at vi nu kan parkere vores lille spanske bil i den lille garage, mens vores lejere og gæster som hidtil kan benytte den store garage og off-road parkeringen udenfor huset.

Marts: Vi har nu fået installeret luft-til-luft varmepumper i vores 3 soverum og i stuen, så vi om vinteren kan få god opvarmning uden elradiatorer.

Samtidig vil vores lejere i sommermånederne kunne benyttet anlægget som airconditionanlæg.

2015:

December: Fortsat fantastisk vejr - en pool på 21 grader og "bikinivejr" det meste af dagen, mens vi har gået og malet under vores flotte, nyrenoverede metalgitre og -låger.

Det er bare såååå dejligt at kunne spise alle måltider på terrassen også på denne tid af året. Og solopgangene over Middelhavet bliver vi vist aldrig trætte af.

Oktober: I uge 41 var der atter Romeria i Salobreña, og igen med flotte heste og festklædte mennesker i optoget gennem byen. Og vores danske nabo, Dorte var med i optoget på sin flotte tinker-hingst.

Hos os selv i Casa Lobo fik vi den første mandel- og avocadohøst i fra de små træer, vi selv har plantet. Det var herligt, så der blev selvfølgelig taget billeder af både "mandelfabrikken" og af et af mandeltræerne. Herligt vi har fået dem plantet - de har pragtfulde blomster i februar og søde mandler senere på året.

Også vores avocadotræer skal da med på et billede! Det ser ikke ud af meget, men de små træer har faktisk knap 20 avokadoer hver, så vi tænker, at vi kan blive selvforsynende nogle af årets måneder med både avokadoer  - og med mandler og frugter til vores morgenmad med græsk yoghurt.

Og så en god nyhed for alle badeglade: Vi har fået lavet nyt poolcover, så vi vinteren igennem kan bade i vores pool. Det har været et stort arbejde, for vi har selv klippet det til - og det passer langt bedre end det gamle og kan rulles rigtig fint op, når man gør sig umage :-)

Marts: "El Camino del Rey" - Kongestien - blev genåbnet i en nyrenoveret, sikker udgave.

Læs mere om denne gangsti, som tidligere var én af verdens farligste på vores side med aktiviteter. Eller tryk her, hvis du vil bestille billet til en tur, som forventes at blive én af Spaniens største turistattraktioner.

Februar: Så var vi på rigtig "familieferie" i Casa Lobo.....

2014:

Julen og nytår: en juletur til Malaga er virkelig et besøg værd!

Byen var fantastisk pyntet og det var en stor oplevelse at gå rundt og opleve stemningen med glade mennesker på alle byens gader.

December: Herlig "miniferie" på bare 4 dage - men det er svært at tage hjem fra sådan et klima. Og ja, det er udendørstemperaturen, vi har målt ;-)

Oktober: I vores have kunne vi nu høste vores første mango, mandeltræet havde 3 mandler - og vores nyplantede grape-træ har ca. 50 flotte grapefrugter. Mango er vi så glade for, at vi har besluttet at fælde et par citrontræer og erstatte dem med mango og chirimoya, som trives rigtig godt her. Den store mango på det lille lille træ ses her:

Oppe ved vores garage måtte også et stort gammelt træ nu, men det bliver erstattet af endnu et mandeltræ.

Vi besluttede at gentage sejlturen fra maj med firmaet Suki Sailing (http://sukisailing.com/). Denne gang valgte vi en 4 timers tur langs kysten, og kom forbi grotter, vandfald og utroligt smukke landskaber hele vejen fra Marina del Este til Nerja.

Vi havde hele båden for os selv sammen med Keith, som sejler den. Undervejs kastede vi anker og snorklede blandt de flotteste fisk, som svømmede i store stimer. Det kan anbefales!!

Juli: Tak til de mange af vores gæster, som vender tilbage til Casa Lobo år efter år. Vi kan i år glæde os over, at ikke mindre end 20 uger i 2015 allerede er booket på nuværende tidspunkt!

Juni: Yes - den nye motorvej mellem Almuñecar og Salobreña blev (endelig) åbnet. Det betyder mindre trafik på den smukke hovedvej langs kysten, som vi benytter, når vi kører til Casa Lobo.

For mange er det lokale marked i Almuñecar et besøg værd - der er farver, dufte og oplevelser at hente.

Maj: Familieferie i Spanien, hvor vi oplevede en ny attraktion, nemlig at komme på sejltur fra Marina del Este med sejlbåden Suki (http://sukisailing.com/). Turen kan bestemt anbefales som både 2-timers tur og som længere sejltur.

Februar: Atter herligt sommervejr, når man er i Spanien! Her kan både spises ude, og bades i poolen, som i ugens løb rundede de 22 grader. Herligt midt i den danske vinter!

1 times kørsel nordpå - i Granada - var temperaturerne lidt lavere. Alhambra smuk også i gråvejr og gaderne våde, men charmerende.

2013:

December: Så er vi blevet færdige med renovering af badeværelse - og vi synes, vi har fået et dejligt rum!

November: Så er vi i gang med renoveringen af badeværelser....... der er et stykke vej endnu!

Så har vi besluttet, at vi vil renovere badeværelserne i underetagen, og det sker i november. I det største badeværelse betyder det en total ombygning med udskiftning af gulv, fliser, loft og vindue, og at det gamle badekar erstattes af en stor bruseniche. I det mindre badeværelse, bliver der også forbedringer: nye lofter, ny belysning og udskiftning af spejl m.v. Vi ser frem til, at både vi og vores mange tilbagevendende gæster, kan glæde sig over resultatet i fremtiden ;-)

I oktober var der igen lokal fiesta i Salobreña - kaldet Romeria. Smukt var det med masser af heste på stranden, så I skal lige se et par billeder med flotte andalusiske heste:

Desværre - åbningen af det nye stykke motorvej i baglandet bag Casa Lobo, er udsat til juni 2014. Så først næste år vil sommertrafikken på vejen mellem Salobrena og Almunecar flytte til den nye motorvej, så den smukke gamle kystvej N380 bliver mindre trafikeret.

Casa Lobo fik også lavet det nu obligatoriske energitjek for villaer, der udlejes. Resultatet blev følgende:

I maj havde vi fornøjelsen af at have Rebecca, Bjørn og Storm med på ferie. Og som det ses på billederne, er Casa Lobo ikke en fornøjelse forbeholdt de voksne gæster. Herligt at vores store terrasse kan lukkes helt af, så man kan gå sikkert rundt alene - selvom man kun er 16 måneder. Og poolen - ja den kom jo op på næsten 30 grader, så pooloverdækningen er blevet taget af nu..........

Uge 7 blev igen i år tilbragt i det sydspanske - og sikke en en uge. 6 ud af 7 dage var med sol fra en skyfri himmel, mandeltræer i blomst og solbadning afløst af badning med en pool-temperatur på 21-23 grader.

De sidste "varme nyheder" er, at der netop er blevet givet tilladelse til opførelse af et 7-stjernet hotel i Almuñecar. Hotellet bliver det første 7-stjernede hotel i Spanien og dermed Europas andet af slagsen! Hotellet skal opføres på en bjergskråning med udsigt over La Herradura (den hesteskoformede bugt, hvor vi ofte bader), og Marina Del Este (som er et af vores mest yndede spisesteder - se billedet herunder).

Placeringen af det nye hotel er valgt, fordi området her er så fantastisk smukt, og har været forskånet for det massive hotelbyggeri ved strandkanten, som Costa Del Sol har været udsat for gennem årtier. Heldigvis er den spanske regering blevet opmærksom på, at kyststrækningen ødelægges ved den type hotelbyggeri, og derfor er det blevet meget svært at få nye godkendelser. Luksushotellet på bjergskråningen får 200 værelser, og forventes at blive færdig i løbet af et par år.

2012:

Så var vi på december-tur til Casa Lobo, og igen var vi så heldige med vejret, at dagens måltider kunne spises på terrassen. Bikinien var fremme, og der blev badet i poolen i 19 grader varmt vand, mens vi læste om sne og frost i DK på internettet - og senere plukkede de første lækre appelsiner i haven.

I stuen blev lædermøblerne stillet i "vinteropstilling", så læderet ikke bliver skadet af varmen, når brændeovnen er tændt for at lune om aftenen.

På opfordring fra en del af vores gæster har vi købt en lille weekendseng - så med både Trip-Trap stol og seng i huset, kan vi nu også byde vores små gæster velkommen.

En herlig uge 41 i Casa Lobo er slut - 28 grader på terrassen ugen igennem og poolen samme temperatur. Samtidig var der i ugens løb stor byfest - kaldet Romario - i Salobreña. Byen var fyldt med festklædte spanske mænd og kvinder og små piger i flotte lange kjoler, og der var heste, oksetrukne vogne og fuld musik i byens gader. Du kan se min optagelse af Fiesta'en på YouTube ved at klikke her.

Med i bagagen fra Danmark havde vi denne gang nye topmadrasser til alle senge. Vi har købt de bedste af slagsen her i Danmark, for vi har opgivet at finde de helt rigtige i Spanien.

Den sidste motorvejsstrækning af Autovia Mediterraneo (stykket mellem Almuñecar og Salobreña) bliver alligevel ikke færdig i 2012. Vi håber på færdiggørelsen af dette vejstykke næste år. Til gengæld er vores nærmeste naboers store byggeprojekter med ombygninger af villaer og flotte haveprojekter ved at nærme sig afslutningen. Vi glæder os til at se, hvor flot det er blevet i nabolaget.

Her i sommerferietiden - hvor vi selv holder ferie hjemme i det danske regnvejr - har vi lavet en lille video med billeder fra Casa Lobo. Videoen ligger på YouTube, og kan ses, hvis du trykker herunder:

Billedvideo fra Casa Lobo

...Og så blev det påske, og i ferien fik vi købt flere nye liggestole til de nederste terrasser i haven. Det er nemlig her, aftensolens stråler når ned helt til solnedgang.

Vi har nu købt nye lædermøbler til stuen i Casa Lobo, og glædede os til at se dem i stuen i Salobreña i uge 7. Resultatet ses herunder - og de er gode at sidde i!

Autovia Mediterraneo - motorvejen langs hele Sydspaniens kyst - forventes at åbne  stykket fra Almuñecar til Salobreña i løbet af 2012! Det ser vi frem til, da det betyder, at den gamle smukke, snoede kystvej (N 340), aflastes for tung trafik, og dermed primært vil blive benyttet af lokaltrafikken til området.

I februar fik vi også vores 7-personers udendørsspa (topmodellen Grandee fra Hotspring) på plads i haven. Spaen kræver ekstra tilsyn og instruktion, og er derfor ikke en del af vores normale udlejningsaftale. Men specielt ved længerevarende vinterophold indgår vi gerne aftale om klargøring og brug af spaen som en tilkøbsydelse.

2011:

Næste års udlejning går fantastisk - en meget stor del af året 2012 er allerede udlejet. Vi er specielt glade for, at så mange af jer vender tilbage til Casa Lobo :-)

VI har i december installeret en pejseindsats, som et hyggeligt supplement til husets øvrige opvarmning i vintermånederne.

I foråret 2011 gik vi i gang med et stort haveprojekt. I 2 måneder havde vi 6 mand i gang med at lave nye, flotte terrasser med meget smukke stensætninger. Der er nu blevet forskellige niveauer i denne del af haven - og her er man så tæt på havet, at man altid kan høre bølgerne!

Vi synes selv, at resultatet er blevet meget flot, og ser frem til at komme til at tilbringe mange gode timer her, hvor der en specielt god mulighed for at nyde aftensol og solnedgangen over Middelhavet.

Vi har fået plantet en masse nye frugttræer i den nyanlagte have: mango, fersken, miniappelsin/-citron, grape, blomme, avocadotræer og et granatæbletræ. Casa Lobo's have har dermed mange af de karakteristiske frugttræer, som har givet kysten navnet "Costa Tropical".

Nu mangler vi kun de 5 mandeltræer, men de har vist sig svære at finde. Vores gartner, José, arbejder på sagen!

Vi har også købt nye havemøbler - for selvfølgelig skal der flere møbler til, når vi har fået udvidet antallet af terrasser!

2010:

Et nyt stykke af motorvejen, Autovia Mediterraneo, er åbnet. Det betyder, at man kan køre på motorvej fra Malaga til nabobyen Almuñecar, kun 5 km fra Casa Lobo.

I foråret fik vi installeret et stort solvarmeanlæg til opvarmning af brugsvand. Poolen har fået ny glasfiberskal, og samtidig har vi fået installeret udendørs bruser ved poolen, også den er solcelle-opvarmet.

Legende delfiner - fotograferet af én af vores gæster

På toilettet på 1. sal  har vi fået installeret en ny brusekabine. Det betyder, at der nu er tre badeværelser i huset, og det er en fordel, når flere familier bor i Casa Lobo samtidig.

2009:

Vi har installeret et stort solvarmeanlæg til opvarmning af poolen, og vi har fået lavet et pool-cover.

Det har betydet, at vi selv om vinteren kan holde badevandstemperatur på alle solskinsdage, og at poolen helt hen i november kan være oppe på 23 grader :-)

Desuden har vi fået installeret trådløst internet. Vores lejere kan dermed frit anvende internettet under deres ophold - men de skal dog selv medbringe I-phone, bærbar PC eller I-Pad.

2008:

Så lykkedes det os at købe drømmehuset, Casa Lobo, og i december overtog vi det!!

I de kommende år vil vi udleje Casa Lobo i de perioder, hvor vi ikke selv har mulighed for at anvende det.

På længere sigt er det vores drøm at komme til at nyde vinterhalvåret i Sydspanien som pensionister.